ORGANIZACJA PRACY PRZEDSZKOLA W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
2 września 2024 roku- rozpoczęcie zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
1 listopada 2024 roku- Wszystkich Świętych, dzień wolny
23-31 grudnia 2024 roku – zimowa przerwa świąteczna; Przedszkole nieczynne
3-16 lutego 2025 – ferie zimowe- praca Przedszkola będzie zorganizowana na podstawie oświadczeń złożonych przez rodziców (opieka obejmuje 5 godzin od 8:00 do 13:00).
17-22 kwietnia 2025 -wiosenna przerwa świąteczna;
2 maja 2025 roku– dzień wolny, Przedszkole nieczynne
27 czerwca 2025 roku– zakończenie oddziału zerowego
30 czerwca- 31 lipca 2025 roku– praca Przedszkola będzie zorganizowana na podstawie oświadczeń złożonych przez rodziców (opieka obejmuje 5 godzin od 8:00 do 13:00).
- 31 sierpnia 2025 roku– przerwa wakacyjna w pracy Przedszkola, niezbędna na:
- remonty i modernizacje budynku oraz prace konserwatorskie,
- prace porządkowe wewnątrz budynku oraz na podwórku przedszkolnym,
- wykorzystanie urlopu przez pracowników pedagogicznych,
- doskonalenie zawodowe nauczycieli,
- porządkowanie inwentarza w salach
- uporządkowanie dokumentacji pedagogicznej.
- Prawo dziecka do odpoczynku wynikające z Konwencji o Prawach Dziecka
Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025:
Edukacja prozdrowotna w szkole – kształtowanie zachowań służących zdrowiu, rozwijanie sprawności fizycznej i nawyku aktywności ruchowej, nauka udzielania pierwszej pomocy.
Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych i patriotycznych, odpowiedzialności za region i ojczyznę. Edukacja dla bezpieczeństwa i proobronna.
Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym.
Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Poprawne metodycznie wykorzystywanie przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, korzystanie z zasobów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej.
Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz poprzez pogłębianie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
Wspieranie rozwoju umiejętności zawodowych oraz umiejętności uczenia się przez całe życie poprzez wzmocnienie współpracy szkół i placówek z pracodawcami oraz z instytucjami regionalnymi.
Praca z uczniem z doświadczeniem migracyjnym, w tym w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.
Kliknij poniżej, aby wyświetlić: