Nasza Szkoła jest beneficjentem Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2020 – 2024 “Aktywna tablica”. Program ten jest w 80% finansowany ze środków budżetu państwa, natomiast 20 % to wkład własny organu prowadzącego, czyli Fundacji „Dla Przyszłości” we Włodarach. Otrzymaliśmy wsparcie finansowe w kwocie 35 000 zł. Wkład własny to 8750 zł.
Dofinansowanie otrzymaliśmy w roku 2022 i jest ono przeznaczone na zakup określonego sprzętu multimedialnego oraz pomocy dydaktycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Program “Aktywna tablica” jest finansowany w 80 % ze środków budżetu państwa i 20 % wkładu własnego organu prowadzącego placówkę. Nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w kwocie 35 000 zł.
Wybrane pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii wraz z laptopem zostaną zastosowane do diagnozy, terapii i kształcenia uczniów ze SPE, co pozwoli im korzystać z możliwości z zastosowania TIK w edukacji. Pomoce zaspokajają potrzeby wszystkich grup terapii:
Pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD – Attention Deficit Hyperactivity Disorder, ADD – Attention Deficit Disorder), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią.
Pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem.
Pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z różnych innych przyczyn, z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej.
Zakupiony sprzęt i pomoce na kwotę 43750 zł. Doposażą sale lekcyjne, gdzie odbywają się zajęcia rewalidacyjne oraz specjalistyczne.
Zakupione pomoce wesprą szkołę w procesie kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Pomoce multimedialne będą wykorzystane w pracy stacjonarnej oraz zdalnej, hybrydowej, na zajęciach indywidualnych i grupowych. Wykorzystanie w szkole na zajęciach nowoczesnych programów terapeutycznych zapewni uczniom wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb. Wykorzystanie multimedialnych programów zwiększy zaangażowanie dzieci w proces uczenia się i pomoże osiągnąć zakładane cele. Umożliwi to wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z niepełnosprawnościami i trudnościami w nauce oraz przygotowanie ich do funkcjonowania w społeczeństwie.

SPEKTRUM AUTYZMU PRO
Specjalistyczny program multimedialny dla nauczycieli i terapeutów przeznaczony do terapii dzieci ze spektrum autyzmu, w wieku przedszkolnym i szkolnym.
- wsparcie rozwoju kompetencji emocjonalno-społecznych i komunikacyjnych u dzieci ze spektrum autyzmu
- narzędzie w pracy terapeutycznej ze wszystkimi dziećmi, u których występują trudne zachowania
SPEKTRUM AUTYZMU PRO Poziom 2
Specjalistyczny program multimedialny wspierający terapię dzieci w starszym wieku szkolnym i młodzieży ze spektrum autyzmu.
SPEKTRUM AUTYZMU PRO Poziom 2 to profesjonalny program multimedialny wspierający rozwój kompetencji społecznych, samodzielność, samoświadomość i umiejętność dbania o bezpieczeństwo swoje i innych wynikającą z wieku rozwojowego uczniów ze spektrum autyzmu. Niezwykle przydatne narzędzie w pracy terapeutycznej również z uczniami, u których występują trudne zachowania.
- Wspomaga organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i realizację założeń edukacji włączającej.


Dysleksja PRO
Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zestaw materiałów multimedialnych wspomagających umiejętność czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i świadomość ortograficzną, przeznaczonych dla dzieci w młodszym wieku szkolnym.
Program przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne i korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi mającymi problemy z nauką pisania i czytania, a przede wszystkim z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji oraz z dysleksją rozwojową.
MOC EMOCJI
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
MOC EMOCJI jest programem o potwierdzonej skuteczności, pozwalającym na rozpoznawanie i efektywne zaspokajanie potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji i funkcjonowania społecznego. MOC EMOCJI to doskonała pomoc dydaktyczna na zajęcia edukacyjne podczas rocznego przygotowania przedszkolnego oraz w klasach I-III, godziny wychowawcze w klasach IV, zajęcia socjoterapeutyczne oraz zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.
Program MOC EMOCJI to niezwykle przydatne narzędzie do prowadzenia zajęć w szkołach, przedszkolach i placówkach opiekuńczo-wychowawczych!


MOC EMOCJI PRO. KOMPETENCJE EMOCJONALNO-SPOŁECZNE poziom 2
MOC EMOCJI PRO to specjalistyczny program multimedialny przeznaczony do pracy wychowawczej i socjoterapeutycznej z uczniami w wieku 10–15 lat.
Będzie doskonałym wsparciem nauczycieli, wychowawców i pedagogów w realizacji celów podstawy programowej kształcenia ogólnego dla klas 4–8 szkoły podstawowej w zakresie rozwoju kompetencji społecznych i emocjonalnych uczniów. Dzięki tematyce poruszanej w materiałach pomoże przeprowadzić różnego rodzaju zajęcia wychowawcze dotyczące m.in. relacji rówieśniczych i rodzinnych, emocji, wyzwań typowych dla okresu dojrzewania czy zagrożeń, takich jak cyberprzemoc.
To również narzędzie do pracy z uczniami wymagającymi terapii psychologicznej, w tym nieśmiałymi i izolującymi się od rówieśników, z młodzieżą z zaniżoną samooceną, obniżoną motywacją do nauki czy trudnościami w koncentracji uwagi. Program charakteryzuje się szerokim zakresem oddziaływania, dlatego może być stosowany wspomagająco w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu i z innymi niepełnosprawnościami.
MatŚwiat – TERAPIA PEDAGOGICZNA PRO
Zestaw programów multimedialnych rozwijających kompetencje matematyczne, a także wspomagających diagnozę i terapię dyskalkulii.
- Wspieranie rozwoju kompetencji matematycznych
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Program przeznaczony dla nauczycieli klas 1-6 szkoły podstawowej i terapeutów prowadzących zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, korekcyjno-kompensacyjne, rewalidacyjne, profilaktyczne, zapobiegające trudnościom matematycznym, dydaktyczne z całą klasą oraz w klasach terapeutycznych.


Logopedia PRO – pakiet PLATINUM
Seria 19 profesjonalnych multimedialnych modułów logopedycznych wspierających profilaktykę, diagnozę oraz terapię większości zaburzeń mowy i języka występujących u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wraz z Aplikacją Logopedy, Modułem Badania Mowy oraz przewodnikiem metodycznym. W zestawie z mikrofonem logopedycznym.
Do wszystkich tych programów edukacyjnych zakupiono dwa tablety, laptop oraz monitor interaktywny.
Fotografie oraz informacje na temat zakupionych materiałów pochodzą ze strony internetowej wydawnictwa Nowa Era.